praktisch

Praktisch

Laptops

laptops

Laptops in het Sint-Ursula-Instituut

Technologie staat niet stil. Dagelijks worden bepaalde technologieën verfijnd en worden alternatieven ontwikkeld. Naast het feit dat computers in onze samenleving niet meer weg te denken zijn, kwam de digitalisering nog eens in een stroomversnelling door de coronacrisis. Het wordt tegenwoordig in onze samenleving als vanzelfsprekend gevonden om mee te zijn in het digitale verhaal.  

 

Specs toestel

  • Dell 3420 I3 1115G4
  • 14 inch beeldscherm
  • Toebehoren:
    • Oplader
    • Beschermhoes

 

Software

Standaard is volgende software op de laptop geïnstalleerd:

  • MS Windows 10 Education 
  • MS Office 365 (Word, Excel, Powerpoint, OneNote, Microsoft Teams)
  • Antivirussoftware
  • OneDrive voor opslag van documenten in de cloud
  • Enkele andere nuttige programma’s

Indien later nog andere software moet worden geïnstalleerd, zal dit automatisch geïnstalleerd worden bij de eerstvolgende aanmelding op de laptop. Tijdens de installatie kan er gewoon verder gewerkt worden op de laptop.

  

Back-ups

Er worden door de school geen back-ups gemaakt van documenten. Alle bestanden die in de map ‘Mijn documenten’ bewaard worden, worden wel automatisch bewaard in OneDrive (die gekoppeld is aan een persoonlijke Office 365 account). Op die manier zijn alle documenten steeds beschikbaar en is de kans op verlies onbestaande.


Opgelet!

  • Als er een probleem is met de software van de laptop, zal alle besturings- en gebruikerssoftware worden overschreven. Alle bestanden en data die op dat moment niet in ‘Mijn documenten’ (en dus in OneDrive) bewaard werden, worden onherroepelijk gewist. De school draagt hierin geen enkele verantwoordelijkheid.
  • Uiteraard worden er geen automatische backups gemaakt wanneer er niet met een persoonlijke Office 365 account wordt aangemeld .

Hoe?

De school voorziet een laptop voor het volgen van het onderwijs in de klas en thuis. Ook tijdens de vakantieperiodes blijft de laptop ter beschikking van de leerling.

  

Kostprijs?

Het gebruik van de laptop is gratis. De school vraagt wel een jaarlijkse bijdrage om een garantie- en serviceovereenkomst af te sluiten gedurende de gebruikstijd door de leerling.

  

Problemen?

  1. Bij Softwareproblemen wordt eerst het ICT-team van de school gecontacteerd via een ticket op Smartschool. Wanneer de problemen niet intern kunnen worden opgelost, contacteert de school de leverancier.
  2. Bij dringende problemen tijdens de vakantie kan de leerling op werkdagen tussen 9u en 17u contact opnemen met de helpdesk van de leverancier op het telefoonnummer 09/277.97.38.
Terug
loading...